91474510_2309546002481319_6623459248313466880_n.jpg

4/1~4/12讓我們來念誦《聖方濟和平禱詞》

神啊,
求你使我成為你和平的工具,
在有仇恨的地方,讓我播種仁愛,
在有傷害的地方,讓我播種寬恕,
在有猜疑的地方,讓我播種信任,
在有絕望的地方,讓我播種希望,
在有黑暗的地方,讓我播種光明,
在有悲傷的地方,讓我播種喜樂。

神啊,
我不企求他人的安慰,只求安慰他人,
我不企求他人的諒解,只求諒解他人,
我不企求他人的愛護,只求愛護他人。
因為,
在施捨他人時,我們獲得施予,
在寬恕他人時,我們獲得寬恕,
在喪失生命時,我們生於永恆。

《make me an instrument of your peace》~St.Francis of Assisi

Lord, make me an instrument of your peace.
Where there is hatred, let me sow love;
Where there is injury, pardon;
Where there is doubt, faith;
Where there is despair, hope;
Where there is darkness, light;
Where there is sadness, joy.

Oh heavenly father,
grant that I may not so much seek
To be consoled as to console,
To be understood as to understand,
To be loved as to love;
For it is in giving that we receive;
It is in pardoning that we are pardoned;
It is in dying that we are born to eternal life.


arrow
arrow

    光之鑰伊莉莎白 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()